torsdag 4 augusti 2011

Hektisk dag igår


Eller ja, hektisk och hektisk. Allt beror väl på vad man jämför med. Det var i alla fall en hektisk dag för att vara en dag i mitt liv. På eftermiddagen drog jag och familjen till Stjärnhov där jag skulle rida på en häst som jag anmält mitt intresse för att bli medryttare till. Jag var faktiskt väldigt nervös, jag har ridit en del i mitt dag, men mest ridskolehäst och dessutom var det länge sen. Väldigt länge sen. Bara det där med att komma upp i sadeln, hur skulle det nu gå till?

Som tur var gick det bra. Det fanns en pall att ta till. Sen red jag på ridbanan. En del saker var svåra att komma ihåg. Annat var självklart bara och rullade på. Men det gick bra. I nästa vecka ska jag rida mera. En riktig liten pudding den där hästen, så himla fin.

Sen hem och laga mat, fixa till oss. Jag körde med både peruk och lösögonfransar som ni ser på bilden. Tomas skjutsade oss till Nyköping där vi mötte syrran, kidsen och Molly. Sen gick vi och kollade in Peter Jöback och Cookies and Beans som spelade på Nyköpingshus. Eller vi kollade väl förstås in min syrras man som också var med i showen som trummis. Eller kanske alla. En mysig kväll!

Inga kommentarer: