måndag 29 augusti 2011

Helgen kom och gick

Tomas första helg som måndag till fredag åtta till femton-arbetare. Det var hårt slit från morgon till kväll för hans del, tveksamt om han var så värst utvilad i morse... I lördags var det premiär för simningen för Nikes del. Sen, efter en snabb lunch, åkte vi vidare till Nyköpingshus och Hertig Karls marknad där vi mötte upp med min syster och hennes två barn. Nike och den yngsta kusinen var så fina i prinsessutstyrslar. Nike ville gärna ha en sån där krans och slöja som ni ser på bilden men de kostade 100 spänn så jag sydde en själv sen när vi kom hem. Kostnad ynklig eftersom det enda jag betalt för är vadden och bandet. Annars tror jag att jag fått tyget och spetsen är nån gammal gardin.

Vi har varit hundvakter också, natten till idag hade hunden dock kräks-orgie och Tomas var uppe halva natten och städade, sköljde av mattor och sådär. Det är roligt att vara hundvakt men nån egen hund blir det nog inte igen.... man har en tendens att glömma bort kräkset för att inte tala om bajset.... men påminns raskt när man lånar en liten sötnos. Inte på heltid tack, bara då och då ;-).

Idag har jag varit med min far i Nyköping. Det var dags för röntgen, datortomografi med kontrast och för första gången fick jag kontrastvätskan i porten! Äntligen en sköterska som kunde och ville göra på det sättet! Det gick supersmidigt faktiskt.

Det är rätt OK med mig på det stora hela. Armen värker som förut ungefär, har dock tillkommigt irriterade ögon. Eftersom ögonen är så torra geggar de under nätterna, så på morgonen är jag svullen och ser förjäklig ut! Sen blir det lite bättre under dagen eftersom jag blinkar då. Nu har jag i alla fall köpt ögondroppar som jag ska testa ikväll, håll tummarna för att de hjälper.

Och rösta gärna på vantarna om ni inte redan gjort det.
Sista dagen för tävlingen är på onsdag, jag har redan halkat ner till tredje plats och är lite nervös över att inte hamna på topp tio = inget pris! Tack tack på förhand.

Inga kommentarer: