måndag 1 augusti 2011

Inte konstigt att jag är mörbultad

Jag har (som vanligt) inte haft ont alls i själva såren efter portisättningen. Det har jag sluppit undan både när jag satt i mina två raringar och när jag tog ut den första. En port sitter ju precis under huden så det är kanske inte så konstigt att det inte gör så ont, det skärs inte särskilt djupt. Det är inget benbrott direkt :-).

Men i alla fall. Denna gång var lite annorlunda, har haft så ont i hela övre delen av bröstkorgen. Öm, stel och jävlig. Nu när jag börjat lyfta lite på plåsterlapparna inser jag varför - jag är helt gul och blå mitt på bröstet. Blåmärken. Stora. Inte undra på att jag var lite öm då. Hm... jag undrar vad han sysslade med doktorn när han drog den där slangen? Hur kunde jag bli så blå utan att märka nåt direkt medan jag låg där? Tur att det finns bedövningsmedel och lugnande mediciner. Det vita glittret eller vad de nu kallar det för.

Men jag ser verkligen inte klok ut, först fyra rejäla plåsterlappar och sen blåmärken på det. Lägg till hudmetastaserna som visserligen läker jättefint men fortfarande inte är ett dugg snygga, snarare ser de rätt äckliga ut.

Nike fick välja nån liten grej från souvenirshopen på Parken Zoo igår. Ett flamingodiadem valde hon. Snyggt va?

Inga kommentarer: