torsdag 8 september 2011

Läkarbesöket igår


Min videoblogg verkar ni gilla. Fattas bara annat. Idag har jag inte orkat videoblogga mer men en annan dag kanske.

Igår åkte jag och Tomas till doktorn i Eskilstuna. Jag har fått en ny doktor, min gamla ska sluta och denna får ta över. De var väldigt olika de två doktorerna men jag tror det kommer funka fint med honom också. Tyvärr hade han lite halvdåliga nyheter, precis som jag misstänkte hade det inte gått åt rätt håll på sistone. Några tumörer i lungorna hade vuxit och någon ny hade tillkommit. Inga stora förändringar men förändringar. Även i höger armhålas lymfkörtel hade det gått åt fel håll, och hudmetastaserna har inte heller varit snälla. Inga chockartade besked men tråkigt ändå. Taxotere fungerar alltså inte längre och Herceptin verkar inte heller bita.

Nu är planen antihormonbehandling och en annan antikropp, Tyverb som jag också hade när jag var med i studien.

Det går inte på räls alls just nu alltså. Gjorde mitt bästa för att håna döden, åkte ner på stan, uträttade några ärenden och åt lunch. Sen gick jag till en telefonbutik och tecknade upp mig på ett 24-månadersabonnemang. Därav den nya iPhonen. Jag köpte också ett par skyhöga guldskor. Rosfeber får man ju även i bekväma låga skor så skit samma.

Bra är i alla fall är att jag nu får tablettmediciner. Ganska skönt som omväxling. En annan bra grej är att läkaren inte tyckte att det fanns något hinder för mig att åka till New York i november, men vi ska inte bestämma något förrän efter nästa läkarbesök, kolla av att jag mår bra av medicinerna osv. Sen jäklar. Tack pappa och syster för att ni hjälper mig iväg med en finfin födelsedagspresent+julklapp i förskott :-). Tack Eva för att jag får våldgästa dig. Jag ser fram emot den resan massor!

Inga kommentarer: