tisdag 20 september 2011

Moratrippen september 2011

Så där ja, äntligen har jag tagit mig samman och tömt mobilen på bilder och fixat lite i Photoshop. Alltså återvänder jag till helgens övningar, närmare bestämt till Bonäsgården utanför Mora i Dalarna.

Stället ligger precis vid Orsasjön och var tydligen sommarstuga för familjen Diös en gång i tiden. Numera kan man hyra huset och bo där som vi gjorde. Det var ett skojigt men skitigt hus som sagt :-).
Vad kan man säga om helgen då? Jo, det var faktiskt helt fantastiskt trevligt. Jag är så glad att jag fick lära känna hela gänget som var med, och vi kommer hålla kontakten. Tack Facebook för att allt är så lätt när det gäller sånt nu för tiden ;-). Det är så skönt att inte behöva förklara sig alltid, utan prata på och den eller de man pratar med förstår precis vad man menar.

Vi fick god mat av Kerstin som verkligen skämde bort oss genom att passa upp på oss. Jag åt så att magen höll på att spricka :-). 

 Det fanns en väldigt stor öppen spis. Och en duktig elderska :-).


Taket i stora salen var vackert målat. Snacka om lyxig sommarstuga.


Mora-Nisse var het på ölen. Han skidade så fort det bara gick för att få tag på den där frestande flaskan Staropramen.
Den lilla stugan som några av de unga damerna sov i. 

Och Orsasjön låg alldeles spegelblank på lördagen.

Inga kommentarer: