tisdag 18 oktober 2011

Febriga veckan

När jag hämtat hem Nike från dagmamman igår upptäckte jag att hon såg misstänkt febrig ut på ögonen. Efter en snabb undersökning meddelst handled på panna konstaterade jag att jovisst, hon hade feber. I natt har hon sovit oroligt och idag har hon varit ganska avslagen.

Imorse trodde jag hjärnmetastaserna var tillbaka och hade tagit över hela hjärnan för jag hade sån huvudvärk. Men det var nog Nikes förkylning, snabbt insåg jag att jag också drabbats av feber. Det var väl bra i och för sig att det inte verkar vara värre :-).

Så här gör vi ingenting. Kalaskorten som vi skulle delat ut igår ligger och skrotar på köksbordet. Idag blev det till att skrapa ur skåpen för att hitta något ätbart till lunch: Nike fick tre fiskpinnar och pulvermos och jag fick pommes frites med dipsås. Och så lite frukt till efterrätt. Men hellre det än att ta med sig febern ner till affären i regnet som fallit precis hela dagen idag.

Idag har annars varit en very busy day (övar på amerikanskan som ni ser!). Jag har försökt rådda ihop några grejer. Jag har överlistat miljöpartiets medlemsmailfunktion (va fan, ta in nån som kan hjälpa till med gränssnittet så man förstår hur man ska göra!). Jag har hittat på ett enkelt mönster till en sjal.

De ringde från klin fys och bokade in mig på hjärtultraljud, ett sådant ska göra med jämna mellanrum när man får antikroppar för att se hur hjärtat mår. Hjärtultraljud suger. Det tar en evighet och är hemskt obekvämt. Men det är väl bra att det görs ändå såklart. Supersmidigt administrerat av personalen på lasarettet i alla fall, de bokade in mig på samma dag som jag ändå ska dit och göra en CT. En heldag på lasarettet med andra ord med en undersökning på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Dessutom kom det ett blomsterbud med en jättefin bukett från Lotta! Den lyser nu upp mitt kök i höstrusket.

OCH så har jag sett senaste avsnittet av Ensam mamma söker. Det ni.

Inga kommentarer: