söndag 25 december 2011

Juldag

Igår var det en himla baluns i Järna. Särskilt efter att kusin E fick ett trumset i julklapp... :-). Jag och Molly åkte till pappa/morfar på förmiddagen och fixade lite, men på det stora hela var det inte så mycket att fixa så vi satt mest och inväntade de andra gästerna som dök upp så småningom. Syrran med familj och svärföräldrar, vi fyra och morfar. Vi åt gott julbord som alla hade bidragit till, det måste vara det perfekta sättet att fira jul, att alla hjälps åt och tar med sig lite mat så det inte blir så jättemycket jobb. Så småningom var det dags för julklappsutdelning, en söt liten tomte med stora fötter knackade på dörren just när morfar och småtjejerna spelade dragspel och sjöng julsånger. Sen började paketöppningshysterin och jag tror alla var nöjda och glada. Utom kanske kusin T som råkade få två paket som inte var till henne egentligen, en skyddsfilm till en iPhone (till Tomas) och en Karin Boye-bok som var till hennes pappa :-D. Men hon tog det med ro.

Själv fick jag en väldigt fin mugg från mina systerdöttrar, en liten fin glasskål/askkopp, choklad, en mascara, Blondinbellas bok (?!?!?!?!?!), ett nattlinne och biljetter till Anna Ternheim. Väldigt bra julklappar va? Vi får väl se vad Blondinbellas författarskap har att erbjuda.

Nike var väldigt uppskruvad och väldigt nöjd med sina klappar. Barbies hundbad och frisyrhuvudet som följt med i resväskan från New York. En liten kaninfamilj och ett hus till dem, Försvunna Diamantenspelet och en massa annat.

De andra julaftonsfirarna såg också väldigt nöjda ut. Brasan sprakade och godiset tog slut. Vid niotiden åkte vi hem. Jag la mig med Nike och sen sov jag gott heeeeela natten.

Nu gäller det bara att göra slut på julmaten, hårt slit.

Inga kommentarer: