lördag 28 januari 2012

31 snabba

Helena har återupptagit sitt bloggande. Det är bra, för jag har saknat hennes kloka och inspirerande inlägg. Nu hoppar jag på hennes frågestund.

1. Var är din mobiltelefon? Tror den ligger i köket om inte Nike lånat den.
2. Var är din andra hälft? På nedervåningen.
3. Ditt hår? Ramlar snart av igen. Suck.
4. Din mamma? Död sedan 21 år. Det har gått så lång tid nu att jag för första gången glömde bort hennes födelsedag nu i veckan.
5. Din pappa? Ska jag ringa till idag tänkte jag.
6. Det bästa du vet? Mina barn.
7. Din dröm i natt? Jag minns att jag drömde, men inte riktigt vad.
 8. Din dröm/ditt mål? Att få leva. Länge.
9. Rummet du är i? Vardagsrummet, vid matbordet som tjänstgör som arbetsbord och pysselbord just nu.
10. Din hobby? Handarbete, politik.
11. Din skräck? Att inte få leva så länge till.
12. Var vill du vara om sex år? Levande.
13. Var var du igår kväll? Hemma.
14. Vad är du inte? Långsint
15. En sak du önskar dig? Att få leva.
16. Var du växte upp? Kungshamra, Malung, Kalmar, Nacka
17. Det senaste du gjorde? Åt lunch. Hemlagad pizza.
18. Dina kläder? Fula. Har nästan aldrig råd med några nya snygga.
19. Din tv? Tjock. Tittar aldrig på den, men jag tittar mycket på Play.
20. Ditt/dina husdjur? Nej tack.
21. Din dator? En två år gammal MacBook.
22. Ditt humör? Ganska jämnt tror jag.
23. Saknar någon? Min stora unge för det mesta.
24. Din bil? Inte min för jag har inget körkort. Maken kör en riktigt gammal Volvo.
25. Något du inte har på dig? Mössa
26. Favoritaffär? Purl Soho i New York. Vilken garnaffär. Vilken tygaffär. Vilken affär helt enkelt.
27. Din sommar? Jag kan bara hoppas på liv och ork. Inga planer annars.
28. Älskar någon? Familjen såklart, min egen och den runt omkring, dvs barnen, mannen, systrar och fader.
29. Favoritfärg? Rött
30. När skrattade du senast? Nike har nog fått mig att skratta idag, det brukar hon få.
31. När grät du senast? Nyss. Jag är nog inte klar än heller.

2 kommentarer:

sa...

Hopp om liv lyser om än starkare i dina svar än mina. Jag hoppas med dig !!

Jag gråter när jag läser dina svar. Fast samtidigt spelas den där Laleh låten igen, och det bara trycker i bröstet och kommer tårar när jag lyssnar på den. Den är absolut en låt för mig, som behöver leva ut min ångest :)

Tack, för fina ord i inledningen!

Kram!!!

SaraT sa...

Blir berörd av dina svar! Jag hoppas att svaren stämmer!

Om ca 6 mån är det 30 år sedan min Mamma dog. Och om ett år är mina barn lika gamla som jag och min lillebror var när hon gick bort. Overkligt! Tänker på henne varje dag!

Är så glad att behandlingarna och forskningen gått framåt!