tisdag 31 januari 2012

Aldrig mer Kungsfoto (sverkervarning)

Nu får det vara nog. Det är sista gången jag beställer ett halvtaskigt svindyrt skolfoto från rufflarföretaget Kungsfoto. Nästa år lägger jag hellre pengarna på nåt roligare. I år fick vi bilderna jättesent, efter att de skulle betalts damp de ner i brevlådan. De var betalda 27/12 och 9/1 skickades en påminnelse på hela beloppet ut. Sen dess har jag försökt få tag på dem via mail och telefon. I två veckor utan att lyckas! Idag lyckades jag efter att ha väntat läääänge på att komma fram till deras kundtjänst där jag fick prata med en otrevlig dam som deklarerade att eftersom de hade skickat ut räkningen för sent (räkningen ligger som ni förstår i paketet med bilderna) så ska jag betala 50 kr i förseningsavgift. För de har inte gjort något fel, varför paketet var sent förstod hon inte alls. Å, jag är så irriterad! Egentligen är det ju Kungsfotos förlust eftersom dessa 50 kr kostar betydligt mer än de smakar för deras del. Här tappade de en kund och nej tack, deras bilder är knappast oumbärliga. Jag kan ta bättre själv vilket jag tänker göra nästa år. Kungsfoto har jag ledsnat på. När man får betala extra för att de inte levererat i tid och dessutom får ett otrevligt bemötande, nej då har jag tappat sugen för länge sen.

Dagens guldstjärna får i alla fall Försäkringskassan. Jag har testat deras e-tjänst, läkarintyget kommer med ett plopp rakt in på "Mina sidor" på FK. Man behöver inte vänta på brev från doktorn och sen skicka till FK. Ett krux bara, det går inte att se vad som står på läkarintyget och det går inte att skriva ut det vilket jag behöver. "Jaha synd sa jag, jag får ringa mottagningen". "Nej det behövs inte, det kan jag ordna!" sa tjejen i FK-änden av luren. Smidigt!

Inga kommentarer: