torsdag 5 januari 2012

Äntligen över!

Idag strålades hudmetastaserna för sista gången. Samres hade varit himlarns optimistiska när de beräknade restiden, 1.20 till Mälarsjukhuset med upphämtning av tant och rollator i Sparreholm för vidare transport till vårdcentralen i Malmköping. Två minuter över min sista strålningstid kom jag inflåsande på mottagningen, en strålningssyrra stod och väntade på mig och sen var den där final-sessionen strax avklarad. Hann med en fika innan det var dags att åka hem igen. En liten omväg med en tant som bodde i Dunker och sen på en riktigt liten skogsväg till Björnlunda, men jag var hemma i hyfsat vettig tid i alla fall, lite dryga timmen tog det. De här mellandagarna har varit rätt OK resmässigt ändå, men det är förstås inte lika många som använder sjukresor under den här perioden. Om man inte nödvändigtvis måste ha en tid i vården får man ju ingen förrän helgerna är över.

Det är i alla fall otroligt skönt att slippa det här strål-åkandet. Nu ska jag vila så mycket det bara går, det känns att det slitit. Jag har rätt ont också, det är sårigt, svullet och vätskar sig, men så ska det tydligen vara nu för att gå över om ett par veckor.

Ett par finfina prickiga tvåändsvantar har det blivit också. Bilder kommer. Snart

Inga kommentarer: