söndag 22 januari 2012

Bilder från 2011

Lite sent ute med bilder från förra året, men men... här kommer de i alla fall:
I januari åker granen ut. Det var mycket snö också.
Mycket mediciner blir det. Tyverb och Xeloda tror jag det var här. Piller jag fick i EMILIA-studien.
Jag vann Duplo åt Nike i en tävling hos Linda. Linda, Linda, jag kan sakna dig så mycket ibland, jag tänker ofta på dig. En fin voodoo-docka kom i brevlådan också, från Jessica.

Februari, svinkallt och mycket snö. Vilket inte verkade bekymra fröken hästfrälst det minsta. Här väntar hon på sin tur att rida.

2011 var ett år då jag virkade väldigt mycket. Detta blev så småningom en väska.


Tulpaner tulpaner tulpaner.... finaste snittblomman!

Mars och mina brudorkidéer blommar så fint. Ja, det är faktiskt den enda blomma som står ut med mig. En mycket anspråkslös växt, men inte mindre vacker för det.


Och vem åkte på en lungemboli då? Jo, jag förstås. Nu är det blodförtunnande som gäller för resten av livet. Varje kväll ska en spruta tas. Det tog ett tag att vänja sig men numera går det rätt bra även om jag fortfarande inte är dödsförtjust i proceduren. 
Tydligen bakade jag semlor nån dag i mars. Det har jag förträngt och minns inte alls men de var säkert goda. 


Manboy, manboy you can call me manboy.... Nike och Amanda in action.

En liten kortis torkar håret i simhallen. Ett år sen nästan och igår konstaterade jag att hon når upp nu utan att behöva sträcka sig sådär. Undrar hur mycket hon har vuxit det här året? 

Min fina stora unge gillar tatueringar.

I slutet av mars åkte utemöblerna fram. Det är bara ett par månader kvar nu, härligt va? :-)


 April och det är vår i Björnlunda.



Årets första klädstreck....

På hästryggen. Det här är väl Demon tror jag. Eller Albin.

Påsk. Djävulen på besök på hembygdsgården i Björnlunda.

Påskfirande hemma hos oss.

Fest i trädgården.


Valborgselden nere vid Kyrksjön.
Maj. Anna Bergenströms havrebaguetter bakas ofta hemma hos oss. 

En av de hjärtekatter jag virkade. Det får nog bli några fler i år, eller syskondjur. 

Blandade mediciner. Här finns lite av det mesta :-).


Nike och jag tog pendeln in till stan, Nike fick en egen biljett.

Syrrorna.

 Syrran och jag käkade middag på Le Rouge. Rökta räkor, inte helt fel. 


Inga kommentarer: