måndag 20 februari 2012

Vi har en plan

Nu, efter att ha träffat ett gäng olika, i och för sig alldeles utmärkta, läkare fick jag idag träffa onkologen. Vi pratade lite om vad som händer nu. Han tror inte att jag har något problem med hjärtat, den teorin har ju ingen annan läkare heller trott på även om den kanske låg nära till hands pga svullnaden i fötterna och att det kan vara en biverkning. Men undersökning av hjärtat visar inget och fötterna är inte svullna längre och mitt hjärta är ju så himla noga undersökt det sensaste året, har gjort i alla fall 4-5 hjärtultraljud och EKG. Vi ska fortsätta med FEC, det blir en behandling i nästa vecka troligen, sen en till innan det följs upp med röntgen. Remiss till lungmottagningen är skickad om syrgas i hemmet vilket är det som krävs för att jag ska kunna åka hem. Sen ska jag träffa ASIH (Avancerad Sjukvård I Hemmet) innan jag åker härifrån också och se om de kan göra livet lättare för mig.

Verkar som om jag blir kvar ett tag till men nu ser jag i alla fall slutet på den här vistelsen, alla pusselbitar finns där och ska falla på plats bara. Sen så!

1 kommentar:

Mustardseed sa...

Bra att ha en plan! Trist att du måste bli kvar ett tag till, men jag håller tummarna för att du snart är hemma igen och att de ta väl hand om dig till dess! Kramar!!!