onsdag 7 mars 2012

ASIH

ASIH står för avancerad vård i hemmet och dem har jag haft besök av idag. En sjuksyrra och en doktor kom hit och så var sjuksyrran som brukar vara här och lägga om mitt sår här också. Tomas kom hem en sväng från jobbet dessutom. Vi hade ett anslutningssamtal när jag fick veta mer om hur de jobbar och svara på en massa frågor. Det blir nog bra det här. Enda smolket i bägaren var att det inte gick att ta blodprov på mig idag, porten vill inte backa, vilket tydligen inte är helt ovanligt och jag är enormt svårstucken. Oftast ser man venerna men de spricker när man sticker. Dock har det faktiskt lyckats med den tunnaste tunnaste nålen de senaste två gångerna. Men idag var det så kallt och eländigt att min arm inte ville vara med och visa venerna ens. Får bli ett nytt försök här om ett tag, ska lägga en vetekudde på armen först och vara beredd.

Som tur var fick jag en vetekudde i brevlådan idag! :) Tack för den, det var ju faktiskt perfekt tajmat :)

Inga kommentarer: