måndag 7 maj 2012

Allt ordnar sig

Jodå, det blev en himla fart i Linköping efter mitt sura mail. Kvart över åtta i fredags morse ringde en trevlig dam från AGA Gas och förklarade att det var de som gjort fel men att det nu var ordnat. Istället för att skicka fakturan till Vårdapoteket hade man skickat den till... moi! Varför förstod dock ingen. När jag tänkt lite måste de också ha skickat en faktura till Vårdapoteket eftersom de i sin tur vill skicka en faktura till mig. Eller nåt. Jag vet inte. Hur som helst kunde väl det hela lösts lite snabbare men nu är det i alla fall löst. Pengarna från AGA är på väg in på mitt konto igen och ny faktura är skickad till Vårdapoteket, som sedan ska fakturera mig. Detta ska läggas in på högkostnadskontot och jag ska komma lite billigare undan än 1668 kr enligt högkostnadsskyddets trappstegsmodell (man får mer och mer rabatt tills man inte behöver betala någonting alls längre). Det blir nog bra.

Idag ska jag till sjukgymnasten i Nyköping. Ont i halsen och huvudet har jag, men ingen feber så det är väl lika bra att åka och få det avklarat helt enkelt.

Inga kommentarer: