tisdag 22 maj 2012

Stackars mig

Idag har både dietisten och kuratorn från ASIH varit här och presenterat sig och berättat vad de gör. Dietisten kom också med en del råd om hur jag skulle äta. Små portioner med högt energiinnehåll och ofta. Alltså ska jag äta fett och sött så mycket jag bara orkar. Jag äter ju rätt små portioner, min magsäck har krympt under matledan i vintras när jag inte var sugen på något alls. Så nu är det gräddsås, söta drycker och efterrätt varje dag som gäller. Har just smaskat i mig grekisk yoghurt som jag hade hallonsylt i, det blev dagens efterrätt...

Vi åt lunch på Gnesta strand dessutom, jag och Tomas. Kyckling med rostad vitlökssås och sparrisparmesan. Det var riktigt riktigt gott! En vanlig lunch på den restaurangen är alltid minst på nivån bra, men ofta suveränt bra.

På bilden vårt körsbärsträd för några dagar sen. Nu har det nästan blommat över. En kort tid kan man njuta av det. I år är första gången det blommat ordentligt, vi planterade det för 5-6 år sedan, när vi var ganska nyinflyttade här.


Inga kommentarer: