fredag 1 juni 2012

Nordea jag blir knäpp!

Hur svårt kan det vara att få tillgång till sitt Plusgirokonto? Svaret är: svårt, mycket svårt. Först upptäcker jag att Nordea bytt system för inloggning. Så då måste jag beställa en ny dosa. Att skicka ut dosan till kunderna när man bytte system var tydligen inte aktuellt. Nähä, så just den dagen man behöver logga in (vilket jag sällan gör) går det så klart inte eftersom min dosa är från början av nittiotalet, illgul och med texten "Postgirot". Och inte två veckor senare heller skulle det visa sig eftersom ... först måste man ringa telefonbanken och beställa en telefonbankskod. Sen när den dyker upp måste man ringa igen och beställa en dosa och en inloggingskod. Dosan kom som REK för någon vecka sen, men koden har fortfarande inte dykt upp.

I ungefär två veckor har jag väntat på att få logga in och kolla saldot, man kan ju bli knäpp för mindre (hur knäpp ser ni på bilden).

Idag är det dags för Nike att besöka frisören. Tomas putsar på sin nya fina bil ute i regnet. Gnesta marknad imorgon ser ut att regna bort. I morse åt vi goda mackor som Rita bakat och gjort, Molly avslutade dessutom med plättar som blev över vid gårdagens middag. Jag har sovit fyra timmar i natt och har ett infernaliskt kliande myggbett mitt uppe på skallen

Inga kommentarer: