söndag 1 juli 2012

Dagens övningar

Idag har vi varit i Eskilstuna, närmare bestämt på Parken Zoo. Där var det halabalo må ni tro, inga mindre än tjejgruppen Timotej uppträdde. På utsatt tid drog de igång och höll på i knappt en timme. Hu.   Jag kan inte minnas att jag någonsin sett något så uselt. Men Nike diggade, i alla fall till sista låten. Hon hävdar bestämt att hon tycker att Timotej är jättebra, men hon verkade inte värst överväldigad, ärligt talat.

Innan Timotej-uppträdet hann vi med en massa annat också. Käka picknick till exempel. Och så tittade vi på djuren också förstås. Kapybara, krokodil, sköldpaddor och apor såg vi. Och lejon, lemurer, vildhundar och fåglar. Sen var det dags för dagens höjdpunkt för Nikes del. Tror faktiskt hon uppskattade det mer än konserten - tivolit! Jag vet inte hur många gånger hon åkte men många var det. Själv nöjde jag mig med en tur i Djungeltåget och.... *trumvirvel* ... tekopparna! Det var modigt åkt av mig eftersom jag hatar snurrgrejer. Men jag gjorde det! Lätt illamående ska tilläggas.

Jag blir alltid lite trött av såna här övningar, misstänker att jag ligger på soffan imorgon. Eller så är jag pigg och kurant som jag var efter Skansen. Inte helt omöjligt.

Tack för alla fina och snälla kommentarer på förra inlägget förresten!

Nu är det tredje gången gillt för Tyverb, alltså antikropparna jag får under sommaren. Första gången jag tog dem denna omgång mådde jag illa, så jag slutade ta dem när jag precis börjat, över helgen som var vår härliga familjehelg. Då ville jag ju inte må illa. Sen gjorde jag ett nytt försök när vi kommit hem igen. Det resulterade i en förskräcklig klåda på fotryggarna. Kortisonsalva hjälpte inte alls så det fick bli Tavegyl. Sen var jag bakfull (utan att ha varit full dessutom!) i två dagar, men det hjälpte i alla fall. Men jag bestämde mig för att hålla mig ifrån tabletterna tills jag kollat med sjuksyrran på onkologen vad jag skulle göra. Hon tyckte att jag skulle ge det hela en chans till så det gör jag nu. Fast jag väntade till idag för jag hade ingen lust att ha en bråkig mage och må illa idag på Parken Zoo.

Om någon nu undrar om man verkligen kan börja och sluta med cancermediciner på eget bevåg så kan jag göra det med dessa piller. När jag träffade doktorn i början av juni tyckte han att jag skulle ta tabletterna om det fungerade och jag inte hade några besvär av dem. De kan ha en liten effekt på cancern men inte tillräckligt stor för att jag ska plåga mig igenom sommaren med jobbiga biverkningar, tyckte han. Bättre då att ha en bra sommar även om det kanske betyder att cancern växer till sig lite igen. Det handlar ju inte om någon längre tid heller. Jag har haft Tyverb tidigare och mått ganska bra under tiden så jag tänker att om kroppen börjar bråka när jag tar det nu behöver den paus utan Tyverb. Med tanke på vad min kropps utsatts för under de senaste 27 månaderna kanske det inte är så konstigt. Nå, vi får väl se hur det går nu. Jag tänker inte plåga mig utan njuta av sommaren så mycket det bara går!

Inga kommentarer: