söndag 8 juli 2012

Lådbilar lådbilar lådbilar...

Idag har vi varit på Lådbilslandet i Nykvarn. Mulet och lite regn - perfekt väder eftersom det är precis lagom med besökare en sån dag. Bilden är dock från förra årets besök, men det var ungefär samma väder den dagen :-). Nike körde lastbil, traktor, motorcykel och racerbil. Dessutom åkte hon flotte, testade äventyrsbanan, åkte karusell och tåg och lekte på lekplatsen. Jag gillar Lådbilslandet, det är inte så jättedyrt (250 kr per barn, vuxna gratis) och ungarna kan leka väldigt fritt på sina villkor. Man får fem åk med lådbilarna, det låter lite men det räcker faktiskt eftersom de får köra rätt länge, ungefär 10 minuter per bana. Är man inte nöjd ändå kan man köpa fler åk á 20 kr. Ingenting kostar inne på området, det är bara att hoppa på tåg eller karusell alltså. Fiket är helt OK det också, och det finns rätt mycket plats att äta matsäck på. När barnet går hem får hen ett alldeles eget lådbilskörkort :-).

Tack för alla snälla ord! Ni finns där, det betyder faktiskt något även om det är en del av min ledsenhet att människor jag trodde skulle finnas inte gör det. Alltså såna som fanns innan jag blev sjuk, såna som bara försvann fast jag trodde de skulle finnas kvar.

Inga kommentarer: