måndag 9 juli 2012

Lalalalalalala....


Nu gav jag mig på det igen. Det där med försäkringsbolag... finns det någonting jag ångrar att jag gjort i mitt liv är det att jag betalt en massa premier för värdelösa försäkringar. Jag borde sparat de pengarna och satt in dem på ett bankkonto istället. Det hade helt klart lönat sig och besparat mig en massa irritation och ilska.

Nu är det min Trygghetskapitalförsäkring jag har genom mitt fackförbund Jusek hos Skandia det handlar om. Den person som handlägger mitt ärende har antingen inte lärt sig hur man formulerar sig för att människor (eller ja just det KUNDER SOM BETALAR HENNES LÖN! äsch sånt trams...) ska förstå vad hon menar. Alternativt - jag är totalt heldum i hela huvudet och förstår inte ett ord av det som står i försäkringsvillkoren. Grrrr....

Idag har vi i alla fall haft en riktigt skön dag. Vi åkte iväg till stranden och Nike badade och lekte med en kompis hon hittade där. Jätteskönt väder var det, mest soligt men det fläktade skönt så det blev precis lagom varmt. Vattnet var väl kanske inte så jättevarmt, men Nike doppade sig i alla fall :-).


Inga kommentarer: