fredag 14 september 2012

Trötta familjen

Det här lilla monstret gjorde Nike och jag igår, hon fick lite pysselgrejer av Lotta. Det är filtat med en filtnål, en teknik jag aldrig testat förut, men det var faktiskt ganska kul. Nu sitter det på Nikes ryggsäck.

Jag har varit rejält trött och flåsig idag, lungorna piper och viner men igår var ju syresättningen bra som jag skrev så jag tror inte det är så farligt som det verkar. Inte desto mindre jobbigt dock. Har inte gjort många knop idag, undvikit att röra mig allt för mycket. Nike följde med Amanda hem efter skolan och Tomas hämtade henne vid sjutiden.. Nu ligger hon i sägen en bra stund och Tomas ligger också nerbäddad och är trött Bara jag som är vaken men jag sitter där jag sitter, i soffan, lyssnar på en bok och fixar lite med mina grejer.

Har varit lite smått orolig hela dagen för att de skulle ringa från Mälarsjukhuset och meddela att de hittat en massa skit på magnetröntgen som gjordes igår, det var ju precis vad som hände för nästan två år sedan då jag gjorde magnetröntgen för att ansöka till just den här studien, det var då de hittade hjärnmetastaserna. Det var mitt livs chock, minst sagt, ren och skär dödsångest av värsta slag, i  den stunden var jag säker på att jag skulle vara död inom några veckor, precis som det var för min mamma, efter hon fick besked om hjärnmetastaserna gick det käpprätt åt helvete. Nu har jag ändå levt i nästan två år med det här och jag hoppas att det blir mer leva av framöver! Ingen har i alla fall ringt, jag försöker intala mig själv att de redan kollat på bilderna och hade de hittat något hade de ringt under dagen, för då är det kanske inte ens någon idé att jag kommer på måndag och fortsätter med provtagingarna och jag ska ju ändå vara där klockan nio på måndag morgon så nog borde de ha ringt...

Ja det var väl dagen i ett nötskal det. Stånk, oj, aj, ring inte då och en god paj till middag. Nu medicindags och lite mer virkning innan det är läggdags, imorgon är det Gnestas Gröna Marknad och den tänkte vi besöka. Man kan kanske få en gratis kålrot om man åker rullstol? Med tanke på att det var fri entré för rullstolsburna på marknaden för några veckor sen... spännande det här, jag har försökt klura ut VARFÖR man får rulla och ledsagas gratis, men inte lyckats faktiskt :-)

Inga kommentarer: