måndag 1 oktober 2012

Gräddig kantarellsoppa och nybakat bröd

I går kväll kravlade jag mig ner till duschen och upp igen (DET gick ju inte snabbt kan jag säga...) och när jag var på väg upp för trappan hörde jag att Chris var här i köket och hade med sig kantareller hon plockat! Hurra! Ni vet vid det här laget att jag äääääälskar svamp så jag blev himla glad. Tack!

Till middag idag blev det kantarellsoppa med lite vin och lite grädde, lök, salt och peppar och så hade Tomas köpt med sig lite bröd från stenugnsbageriet som rätt nyligen öppnade i Nyköping på Hellmans. Gott valnöttsbröd med en smarrig ost och sen var middagen hemma för oss vuxna i alla fall. Nike valde köttbullar och makaroner, dåligt val :-) men ja ja :-)

I dag har jag känt mig lite lite piggare framför allt, men nu har jag visst drabbats av paltkoma. Kanske inte så konstigt ändå :-)

Inga kommentarer: