fredag 12 oktober 2012

Min bråkiga dator

























Min dator är inte samarbetsvillig. Faktiskt inte det minsta samarbetsvillig. Den visar allt i en helt konstig skärmupplösning som inte går att snygga till, så gissa om jag sitter här och svär. Långa eder! Annars kan jag i alla fall inte klaga. Jag har haft ett par jättebra dagar och fått besök, god mat, paket och en säng, dock utan madrass, undrar vart den tagit vägen, min sköna avlastningsmadrass? Min egna vanliga madrass funderade i alla fall inte i kombination med sängen men OK Nike tyckte det var kul att kuna åka upp och ner i sängen med en fjärrkontroll förstås. Själv vaknade jag stel som Frankensteins monster i morse och hade verkligen sovit illa. Så idag är jag trött somnade när jag satt på toa och kissade och sen gick jag och la mig igen, var ingen direkt mening med att vara uppe. Nu ska jag äta lite lunch, sen kanske det blir lite mer sömn för att hämta igen nattens uteblivna. Stackars Tomas som måste vara på jobbet hela dagen.

Annars mår jag ganska OK. Lite bättre kanske. Fick veta igår att Tanja som var med i Dalarna för ett år sen lämnade oss igår, men även om det är så oerhört sorgligt så var jag beredd den här gången och det blev inte en sån krasch. Jag vet inte om jag har rätt nu, men Tanja kändes så redo och lyckades på nåt sätt förmedla det till mig. Jag vet inte riktigt hur, men den känslan gav hon mig. Där hoppas jag också hamna när det är dags. I fas. Redo. Beredd och trygg.

Inga kommentarer: