Var går gränsen då? Är det OK att inte prata med en kvinna eftersom hon är kvinna? Att säga att en kvinna får inte vara min chef eftersom hon är just kvinna? Att inte vilja arbeta i samma rum som en kvinna?
Jag tror att det är just det här sättet att tänka som skapar främlingsfientlighet och motsättningar. Att låta religionen styra över hur vi ska behöva behandlas på våra arbetsplatser. För mig är det oväsentligt ifall det handlar om muslimer, judar, katoliker, jehovas vittnen eller vilken annan religion som helst. Att man har en särskild tro ska inte vara en ursäkt för könsdiskriminering, på något sätt!