torsdag 23 april 2009

Ekologi och sociala nätverk i skön grön gemenskap


För ett tag sedan återfann jag min gamla skolkompis Malin på Facebook. Vi bestämde ganska snart att vi skulle träffas och då visade det sig att Malin startat eget, en mysig butik som heter Sense Gusto och ligger på Hornsgatspuckeln i Stockholm.
Klokhet, känsla och njutning är vad Sense Gusto står för och allt som säljs är ekologiskt, miljövänligt och etiskt. En väska till N och en handkräm till mig fick följa med hem till spenaten.
Tänk så bra det är med sociala nätverk, man hittar gamla kompisar men också nya. Spännande möten uppstår, nya erfarenheter görs! För mig gör det livet både enklare och rikare.
På måndag är det kommunfullmäktige i Stjärnhov. Jag funderar på att sitta med och twittra för Miljöpartiet i Gnestas räkning. Vi finns ju på Twitter.

1 kommentar:

Wicke sa...

Visst är det roligt med nya tekniken när man hittar gamla vänner/kollegor/klasskompsar.
Ha en bra dag,
Wi