måndag 15 juni 2009

Tillfälligt avbrott

Idag har jag blivit uppsagt på grund av arbetsbrist på det företag jag jobbat på i åtta år. Det är inte ett roligt besked mitt i en lågkonjunktur som om ni frågar mig, är på väg att bli värre ändå.

Det har varit några riktigt jobbiga dagar, jag kommer sakna mitt arbete och mina jobbarkompisar enormt mycket. Pendlingen kommer jag inte sakna det minsta, och den här sommaren kommer högst troligt bli lång skön och förhoppningsvis varm också, mycket badväder vill vi ha tack, en arbetslös sommar!

Jag har gråtit mycket, kunnat skratta åt eländet ibland och varit arg. Vissa människor har vuxit enormt i mina ögon när jag sett hur de hanterat min ganska chockade sorg-ilska. Andra kanske inte riktigt levde upp till det jag trodde om dem. Sådant finns det säkert skäl till, säkert beror det på tafatthet och osäkerhet, men det gör det inte mindre smärtsamt. .

Men ändå. Jag tror att jag ändå någonstans kan se det här som en möjlighet. Att det kommer komma något gott ur det. Exakt vad vet jag inte riktigt ännu, men en och annan idé har jag förstås. Eller så dyker det upp någonting annat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt!

Det blir alltid bättre till slut, men vägen dit är ofta pissig.

Stora kramar

Mustardseed sa...

Nej vad jobbigt! :-(

Men du, jag tror att du tänker rätt när du tänker att det blir en väg in i något bättre, en möjlighet till förändring!

Kramar!!!

Wicke sa...

Oj, här sitter en annan och gnäller över udda burkar och lock..

Ja, det kan säkert leda till något väldigt bra så småningom. Först önskar jag dig en massa sol och värme.
Du kanske inte alls får så många sovmornar.. kanske det dyker upp något nytt fortare än du anar?
Skickar en varm kram genom cyberrymden, Wi

Kajsa Bergman Fällén sa...

Äsch SÅ hemskt är det ju inte. Det ordnar sig nog på nåt sätt. Men det är tråkigt att sluta och särskilt på det här sättet.

Anonym sa...

Känns säkert väldigt kasst att behöva lämna efter 8 år, särskilt när man tycker om arbetsplatsen!

Se det på den ljusa sidan, tid för att upptäcka annat, vad det nu skulle vara... ;)
(sen kommer du säkert ha fullt upp ändå, jag har aldrig haft mer att göra än när jag gick arb-lös!)

Kram!