tisdag 21 juli 2009

Aha!

Var inne i Gnesta idag och gick planlöst in på biblioteket för att en stund senare komma ut med bland annat en bok om feng shui för trädgården. Väl hemma igen bläddrade jag lite i boken och det dröjde inte lång stund förrän jag började skruva lite lätt på mig. I det område av vår trädgård som representerar karriär och livsval ser det helt enkelt förjävligt ut. Detta område är entrén till trädgården och där råder ingen harmoni. Eller chi-flöde eller vad det nu heter.

Hur som helst så verkade en quick-fix vara att förse detta område med vatten. Så dit flyttades raskt mitt lilla fågelbad med stenar som hittills fått pryda en bergskreva på baksidan av huset. I med lite snygga blommor och sedan kändes allt genast mycket bättre! Skulle tro att jag efter detta kan räkna med nytt jobb snabbare än jag hinner uttala feng shui korrekt.

Svart är karriärens färg och svarta stockrosor skulle visst vara väldigt bra för att gynna karriären. Hm... jag känner att det finns en tung symbolik i att mina svarta stockrosor drabbades av stockrosrost för ett par veckor sedan. Lyckligtvis verkar de hämta sig igen efter att jag kommit ihåg att göda dem med hemgjort nässelvatten. Idag fick de ytterligare en dos. Bäst så.

2 kommentarer:

Anna sa...

Men det här var ju underbara nyheter! Jag har också en fat med vatten på framsidan. Med blommor och flytkoppar med värmeljus. Nu har det regnat lite på dem så det ljuskopparna har sjunkit och blommorna är inte sig lika. :) Men det är ju lätt att åtgärda. Att det var bra för karriären var ju en extra bonus må jag säga. Har inga svarta stockrosor, men det får jag ju se till att ordna. *skriver upp på shoppinglistan*

Kajsa Bergman Fällén sa...

Se till att sköta det där lilla vattnet nu så du får ett ordentligt jobb när du är klar med studierna :-).

Svarta stockrosor är vrålsnygga ju, du kan få frön av mig.