söndag 19 juli 2009

Rapport från en soptipp

Nån gång under dagen idag spårade städivern ur här hemma. Jag vet inte riktigt hur det kom sig, men nu har vi i alla fall ett mycket välstädat pannrum och förråd men hall och vardagsrum ser ut som ett bombnedslag eller kanske en soptipp. Varifrån kommer alla prylar? Tror ändå inte att vi har särskilt mycket prylar, förmodligen färre än genomsnittet. Men ändå. Mycket blir det.

Ganska bra dock att man bland dessa prylar kan hitta små "fynd". Vad sägs om ett nytt duschdraperi, ett par rosa flip-flops i storlek 42, en flaska glycerin eller 200 meter vitt presentsnöre?

Helgen har varit trevlig. I fredags åt jag först lunch med Anna, sen träffade jag Molly i stan. Vi fikade och spankulerade omkring lite för att sedan bege oss ner till Rigoletto där vi såg den rykande färska Harry Potter-filmen. Vi har sett alla utom en tillsammans tror jag. Och efter det åkte vi till syrran, köpte vrålgod sushi på vägen och sen umgicks vi på syster-balkongen. Inte nog med detta, sen fick jag äta frukost med en kompis också, hon bor i närheten av min syster så jag passade på.

Efter detta intensiva dygn var det rätt skönt att komma hem till lugnet. Åtminstone tills allt det här med städningen tog fart.

Nu ska jag vada genom dyngan, försöka ta mig till köket för att göra mig en kopp te. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: