lördag 31 oktober 2009

Plugglördag

Imorse begav jag mig mot stora staden för att träffa ett gäng grupparbetskompisar. Jag konstaterar följande om storstan och dess omgivningar: Det är äckligt när stora feta råttor slött springer ut framför ens fötter. Det är märkligt att Stockholm tycktes behöva ytterligare ett köpcentrum (i Liljeholmen). Samma affärer som överallt annars ungefär. Det är trevligt att åka tvärbanan och snabbt och smidigt går det också att ta sig från Årstaberg till Alvik, tänk om det fanns fler sådana förbindelser på tvärsen i Stockholm, så smidigt det skulle vara! Även i andra delar av landet, trafik på TGOJ-banan och lite sånt, men det hade ju ingenting att göra med mitt stockholmsbesök förstås.

Ha en riktigt trevlig fortsättning på helgen, själv ska jag baka, hålla barnkalas och sedan svimma i soffan när det lider mot kvällning imorgon.

Inga kommentarer: