onsdag 9 december 2009

2009 års utmaning

Enkelt ämne idag, vilken var årets utmaning? För min del, självklart att förlora jobbet. Nu när det gått ett halvår känns det som om jag börjar kunna se tillbaka på de där dagarna lite mer nyktert. Utmaningen blev att hitta lite ork och glädje och kravla mig upp ur det där svarta hålet jag trillade ner i när mattan drogs bort under mina fötter. Vissa dagar har varit otroligt tunga, andra dagar har jag ändå haft någon sorts tro på att det kommer att ordna sig.

Vad har jag lärt mig? Jo, att det faktiskt gör det. Ordnar sig alltså. Kanske till det allra bästa. Sen har jag nog tyvärr lärt mig saker som jag helst skulle sluppit att lära mig, jag är nog mindre godtrogen i framtiden än jag varit hittills. På plussidan har flera personer som verkligen har hjärtat på rätta stället klivit ur garderoben. Det är värt mycket!

Inga kommentarer: