lördag 30 januari 2010

Solig men kall morgon

Vaknar klockan fyra av att jag hostar, hostar, hostar och hostar. Efter en stund lugnar det ner sig. Min man är vaken han också, sitter i mörkret i vardagsrummet och ser på TV. Fullmåne? Försöker mig på att twittra lite, men hela Twitter är bara fullt av fylletweets så det känns hyfsat meningslöst. Går och lägger mig igen med en bok istället. Hostar lite mer men sen sover jag tills treåringen kryper ner i sängen och dessutom lånar ut sitt gosedjur, en golden retreiver i nästan naturlig storlek. Det blir trångt i sängen.

När jag kliver upp är det nästan tjugo grader kallt. En vackert solig vinterdag, med is på insidan av fönsterrutorna.

Idag ska jag och treåringen in till Gnesta och sätta oss på Thekannan en stund för att träffa andra miljöpartister och förhoppningsvis en och annan gnestabo som är intresserad av vår politik. Välkomna, vi finns där mellan tolv och två ungefär.

Uppdatering: Nej just det, det går ju ingen buss in till Gnesta vid tolv på lördagar.
Det blir till att stanna hemma. Kanske lika bra det, kylan är inte så bra för hostan.

Mera uppdatering: Men då ryckte snälla Kukka ut och hämtade upp oss istället!
Vi fick skjuts båda vägarna, tackar snälla!

Inga kommentarer: