söndag 28 februari 2010

Envis bacill

Nähä, den här bacillen tänker inte ge sig utan strid. Ingen vidare bättring har det blivit och nu har jag fått en andra kur med antibiotika för att se om det hjälper.

Doktorn tror att vi kan ha haft svininfluensan nån gång tidigt i höstas. Jo, vi var ju lite sjuka där nån gång. Min man hade typiska influensasymptom men varken jag eller lillungen hade egentligen mer besvär än förkylning och lite feber.

Så sjuk kan man alltså blir av den förskräckliga svinis-flunsan. Får väl glädja oss åt att vi nu åtminstone är immuna.

Detta kanske är mitt straff för att jag tyckte vaccinations-kampanjerna var tramsiga. Må så vara. Jag tycker fortfarande att de var ganska tramsiga, jag vill ha fakta och utifrån dessa ta beslut själv om jag ska vaccinera mig eller inte. Samhället ska informera, inte spela på känslor som vilken fånig life style-kampanj som helst.

Inga kommentarer: