torsdag 8 april 2010

Den här dagen blir allt bättre

Frenetiskt bloggande idag som ni märker :-) men tja... jag känner mig så full av styrka, livslust och jävlar anamma att det ta mig tusan rinner över!

Men ännu bättre upp - jag har just pratat med doktorn. Om hur bra jag mår nu en vecka efter första behandlingen. Och även om han inte ville lova för mycket vågade han sig på att säga att behandlingen verkar fungera eftersom jag inte behöver syrgasen längre. Jag ska få åka hem dessutom, imorgon blir jag utskriven och sen får jag vara hemma till nästa behandling förutom när jag ska sätta in portha cathen. Syrgas klarar jag mig utan och inhalera ska jag få göra med en vanlig astmapryl av något slag som jag skulle få på recept. Så är läget nu. Och det är gott nog för stunden. Nu ska jag leva lite till.

Alltså hörni, hur bra kan livet bli egentligen?

5 kommentarer:

AnnAs blogg sa...

Härligt att läsa. Kram till dig och "nallebjörnen" finns i bärbara former dock utan syrgas men med meducin. Bra om man inte orkar "suga" ner meducinen av egen kraft.
AERONEB e min favvo.

Jessica sa...

Det finns inhalationsmojänger som man brukar få låna hem också - jag har en (men så verkar ju jag ha allt och låter som värsta sjukhusmänniskan!), men hellre en hemma än att sitta på akuten eller vårdcentralen och andas in samma medicin. Combivent där också. Använder den under försämringsperioder, den fina ånga som bildas i en nebulisator kommer längre ner i lungorna än i en turbuhaler men det kan vara fullt tillräckligt det också.

Hem och lev igen! Till barn, tomatplantor, lite partgrejer och ja, livet.

Erik sa...

Strålande nyheter! Njut av att vara hemma och gör det du gillar mest. Kram!

Jessica sa...

Jag har en Pari nebulisator. Olika landsting har lite olika.

Anna sa...

Det är ju bäst!!! Ser fram emot att ha dig hemma i Gnesta igen. Blir så glad att jag blir lite rörd på kuppen. :D