torsdag 8 april 2010

Det blev en härlig dag idag

Efter lunch kom Tomas och Nike och tog mig med ner på stan. Först blev det en fika på Espresso House downtown Eskilstuna. Jag slog till på en stoooor latte och så en laxbagel till den. Den enda som var missnöjd var Nike som hade vissa synpunkter på att hennes cheescake var prydd med "ruttna bär". Hm....

När engergidepåerna var påfyllda drabbades jag av ett akut behov av att skämma bort min lilla unge, så det blev en tur till BR Leksaker på andra sidan gatan. Nike valde en väldigt fin Little Pet Shop-grej med massor av smågrejer som snart kommer vara borttappade. Men det gör ingenting.

Jag passade också på att införskaffa en mycket majsig kräm till min finniga hy. Och att ta en sväng på Panduro utan att köpa någonting alls!

Sen tillbaka till sjukhuset igen, fylld av energi. Tänk att det kan finnas en sån fantastisk glädje i att... fika med familjen "bara" och gå på stan. Det är ju inte så bara faktiskt.

Orkade proppa i mig lite middag och sen fick jag besök av två trevliga tjejer som hade med sig PRESENTER också.

En synnerligen härlig dag idag blev det verkligen. Och imorgon åker jag HEM till Björnlunda. Den här dagen ska jag spara och ta fram när det kommer sämre dagar, en riktig gulddag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad skönt ! Välkommen hem !
Vi tänker på dig / Carina och Ellinor <3