söndag 18 april 2010

Lite lördag

Först hattparad. Det här är sjalen från Rules by Mary som jag köpte på Nelly.com. I siden och superskön och fin tycker jag också. Lite hår sticker fram fortfarande men det mesta är borta nu, det är väldigt gubbglest under sjalen om vi säger så :-D.

Den här mössan köpte jag ju på samma ställe som sjalen kommer ni kanske ihåg. Texten Bad Hair Day kunde faktiskt inte varit mer lämplig. Nike tycker dock att jag ser ut som en tomte, kanske har hon lite rätt ;-).

Igår hade vi trevligt sällskap här hemma, och en supersmaskig tårta hade våra gäster med sig också!

Dessutom passade vi på att premiärdricka rosévin, så nu är grill- och rosésäsongen officiellt invigd i Björnlunda. Skål!

Från hattparad och mat till blomparad. Denna mystiska lilla pryl fick jag i brevlådan en dag av en fin liten en :-). Något ska växa upp ur den har vi förstått, jag vattnar och kikar i den varje dag. Spännande! Förresten har den första tomatplantan tittat upp idag såg jag för en liten stund sen.

Igår kom Nikes dagmamma förbi med en fin blomma och kort från dagmammegänget här. Tack snälla ni!

Och gänget i Gnestas barn- och utbildningsnämnd (som jag suttit i under hösten) skickade den här tjusiga hortensian här om dagen, visst är den fin?

Tror jag glömt blogga om den här fina pelargonen som jag fick av mina miljöpartikompisar också för några veckor sen. Inte för att jag hade nån koll alls på att det var just en pelargon, men jag frågade och Lasse visste :-). Väldigt fin den också, det blommar verkligen här hemma nu och det är helt fantastiskt underbart!

4 kommentarer:

Karin sa...

Hej!

Läste precis att du har drabbats av bc. Jag vill bara skicka en cyberkram från en bc-syster! Jag fick mitt bc besked i december 2007 och är nu ordentligt på benen igen. Jag vill bara säga att det blir bättre! Kram från Karin

C sa...

Tomtar tycker man ju om så... ;)

Anna sa...

Du är supersnygg och ascool i både sjalen och mössan. Bra att ha lite olika att välja bland. :) Kramar!

Linda sa...

Vilken fin sjal!!

Hihi, jag har också en mössa med den texten. Fast tyvärr tycker jag att den är svettig och kanar lite när den sitter på mitt nästan kala huvud.

På tal om tomte så är min ena Buff röd och min sambo tycker att jag ser ut just som en tomte när jag har den på mig. Skit samma, den är ju skön att ha på sig!! :-)

Kram Linda