lördag 10 april 2010

Tomater ska det bli

OK ett par bilder blev det trots allt. Det gråmulna vädrets ljus gjorde sig rätt bra inomhus. Ute blev allt bara grått grått grått, men det var väl i ärlighetens namn inte bara vädrets fel utan även den gråa naturens :-).

Nu är tomater, chili, paprika och gurka frösådda. Fullt av ätbart ska det bli i växthuset till sommaren och hösten.

Och så en bild på det fina halsbandet som Monica gjorde och jag lovade att visa. Är hon inte duktig? Det tycker jag i alla fall :-).

Nu är jag tröttare än tröttast efter att ha både lagat lunch, planterat frön och städat ur Nikes garderob idag. Det är väl ungefär vad jag klarar av i aktivitetsnivå just nu, men trots allt - det är jäkligt mycket mer än för bara några dagar sedan!

Godnatt!

5 kommentarer:

Inger sa...

Jag har fått physalissticklingar, det ska bli intressant att se vad det blir av dem. OM de växer snabbt kan jag gärna skicka vidare, om du är intresserad.

Maria sa...

Jättesnyggt halsband...Säljer Monica sådana? Och hur kommer jag i kontakt med henne?

Kajsa Bergman Fällén sa...

Inger - ja jag är intresserad! Kan skicka ett par pelargonsticklingar till dig om du vill ha såna, har råkat beställa några eh... för många misstänker jag ;).

Maria - jag vet faktiskt inte, men jag hoppas hon läser och svarar, annars ska jag fråga henne :)

Monica sa...

Maria: Ja jag säljer smycken på beställning :)
Du kan maila mig på monica@amacor.se

Hälsningar
Monica

Inger sa...

Physalissticklingar på väg. Sjalbarn fixar allt! ;-) Fortsätt sköta om dig! Kram