måndag 3 maj 2010

En award från Linda

Fick en award från Linda, tack!

Instruktionerna lyder:

Kopiera in awarden för att visa att man fått den. Länka till den du fått den av och ge den sen till 7 andra bloggare, länka till dem och sprid lite glädje. Förutom det ska du också skriva 7 saker om dig själv.

Jag är världens mest värdelösa när det gäller att välja ut bloggare att länka till för jag känner alltid att jag glömmer nån jag borde haft med och sådär. Det är så svårt! Jag är en mes. Så jag säger: Jag prenumererar på nästan 500 bloggar i Google Reader. Alla dessa är egentligen värda awarden. Den som vill får ta åt sig helt enkelt :-).

Men sju saker om mig själv bjuder jag gärna på:
  1. Jag är uppvuxen i Kungshamra, Malung, Kalmar och Nacka. Lite här och där alltså.
  2. Råkade stå i vägen för en häst en gång. Det ledde till att jag hamnade på sjukhus med en sprucken mjälte och fick ligga kvar i två veckor. Över jul. Fick många julklappar det året vill jag lova, fjorton år och kvar på sjukhuset en julafton! Inte en enda släkting lyckades glömma bort mig :-D. Mest av allt minns jag ett Donkey Kong-spel jag fick av min faster och en Freestyle jag fick av mina föräldrar, farsan hade varit i USA och köpt med sig den hem. Året var 1982...
  3. Min favoritfärg är orange. Kanske därför jag gillar pippiperuken, vem vet?
  4. Letar alltid efter fina tyger på loppis och auktioner. Tomas säger att jag redan har så många tyger att jag aldrig kommer hinna sy något av alla jag har. Själv förstår jag inte vad han snackar om...?
  5. Har funnits på Twitter i två år och tre dagar. Här är jag: www.twitter.com/spenatmamman. Om någon vill adda mig.
  6. Mitt första husdjur var en guldhamster som hette Aurora. Jag tjatade till mig det arma djuret bland annat genom att bygga en guldhamsteratrapp i papier maché.
  7. Jag har bloggat i flera olika sedan våren 2005. I början väldigt anonymt, men med åren mer och mer öppet. Egentligen har jag "bloggat" ännu längre. När vi köpte vår sommarstuga 1999 "bloggade" jag om det på en hemsida där jag hade någon sorts dagbok. Men det hette ju inte blogga på den tiden :D.

2 kommentarer:

Linda sa...

Försökte kommentera här inne på din blogg förut utan att lyckas... men nu verkar det funka! :-)

Så bra att du såg att du fått en award av mig. Jättekul att läsa de sju sakerna om dig. Jag hade också en "blogg" -99... men då skrev jag åt min son. Gjorde en hemsida åt honom där han hade en "dagbok". Men som du säger... det hette ju inte blogga på den tiden!

kram Linda

Isabella sa...

Aurora heter min dotter som tredje namn. Hon fick det som en påminnelse för mig att hon vaknade varje gryning och ville ha mat när hon var nyfödd.
:-)

Kram
Isabella