tisdag 4 maj 2010

Förkyld

Trodde det var pollen igår men jag är nog snarare förkyld. Täppt i näsan, rosslig och andfådd, ont i huvudet och trött. Men det är en vecka och en dag kvar till nästa behandling så jag hyser gott hopp om att bli frisk tills dess. Inhalatorn har åkt fram igen och Nasonexen funkar bra, så det ska väl reda sig. Jobbigt bara att vara så andfådd igen. Allt blir ju liksom lite jobbigare när man flåsar som en galen kol-sjuk massmördare.

Uppdatering sent på kvällen: Blä, jag har feber. 38,2°, inte mycket feber att orda om men jag ska ringa onkologmottagningen om jag får över 38° så det är väl vad jag ska sysselsätta mig med imorgon. Vet inte vad som händer sen men jag misstänker att jag kanske får ta en sväng till VC också. Efter att ha roat mig med deras telefonkö en stund. Busy, busy imorgon med andra ord. Men tur i oturen att det är dryga veckan kvar till nästa behandling, då hinner jag nog bli frisk tills dess.

5 kommentarer:

Sabina sa...

ja herregud vad tungt det blir när lungorna inte vill som en annan..

jag fullmedicinerar med div allergimediciner men känner mig ändå som en en galen kol-sjuk massmördare (tack för talande bildspråk *ler*) ibland.. är en sinnessjuk känsla att bli väsande o tokslut efter att ta sig upp på ovanvåningen!

skickar massa krya på norröver.. o håller tummarna att du snart ska vara fri fr förkylningen!

kram

kukka sa...

Värdo med förkylning! Bort, bort, säger jag! Hoppas du mår bättre snart.
Kram

Linda sa...

Skickar över en massa krya-på-dig-kramar och hoppas att förkylningen snabbt försvinner!

Kram kram!

Kajsa Bergman Fällén sa...

Sabina - hoppas du också snart är bättre! Och tack alla tre för krya på dig, det lovar jag att göra :)

JJ sa...

kolla om det är pollensymtom eller en förkylning www.medicinera.se