söndag 2 maj 2010

Hur gick det här till?

Inser att jag plötsligt gått med på att springa två lopp i år. Visserligen väldigt väldigt motionsinriktat men i ändå. Här latar jag mig genom livet och springer gärna hemma möjligen, men knappast mer än så. Sen får jag cancer i lungorna och anmäler mig genast till Marknadsloppet i Gnesta i början av juni (jo, den korta sträckan, tro inget annat) och nu tydligen också hastigt och lustigt Bellmansstafetten i slutet av augusti.

Det måste vara något fel på mig.

Fast jag har sprungit två lopp tidigare i mitt liv. Ett på Djurgården någon gång för länge sen. Molly var liten och mycket imponerad av min medalj vill jag minnas. Sedan sprang (gick) jag Vårruset för tio år sen eller så. Med jobbet. Från det loppet minns jag att den stora behållningen var champagnen efteråt.

Återstår att se om jag orkar springa något över huvud taget eller om jag får promenera runt. Marknadsloppet är så snart så där blir det definitivt promenad. Bellmansstafetten då? Troligen kommer jag att gå runt, men jag hoppas jag är så pass bra då så jag orkar springa. Det är trots allt fyra månader kvar, mycket kan hända.

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Men det är ju super :-) Och det spelar ju ingen roll att du går bara att du gör det är vinst nog. Och en spark i baken på oss friska (mig) som borde....

Ha en bra dag, Kram.

@Ullie / Ulrica

Linda sa...

Tycker att du är otroligt duktig oavsett om du går eller springer runt! :-) Håller tummarna för att du orkar! Kram!!

Wondergirl sa...

Oj, vad duktig du är! Jag avundas verkligen din positiva livssyn. Du är verkligen en inspiration!