söndag 9 maj 2010

Fullt upp idag

Det blev en intensinv dag idag. Kanske egentligen lite för mycket rent fysiskt, men rena medicinen psykiskt. Att leva ett helt vanligt liv som alla andra helt enkelt.

Dagen började med knytte uppe i skogen bakom Welandersborgsskolan. Det är där Gnestas små knyttar håller till och lär sig grunderna om natur och djur. Vi föräldrar lär oss också något emellanåt. Jag skulle till och med drista mig att säga att jag lär mig massor varje gång. Idag t.ex. att först äter fåglarna på grankotten, sedan är det ekorrens tur och till sist skogsmössen. Det hade jag ingen aning om, men jag kan väl inte påstå att jag är något skogsbarn direkt.

Däremot visste jag att man sorterar komposterbart i gröna påsar och icke-komposterbart i andra påsar. Det fick även barnen lära sig idag. Och så hann vi gå på både skattjakt och vantjakt och fika. En toppendag i skogen helt enkelt!

Sedan hade jag förstås missförstått allt med eftermiddagens medlemsmöte. Jag läste någonstans att man blir lite hjärnslö av cellgifter, kanske är det vad som hänt, eller så handlar det om att jag har att fundera på eller en kombination. Jag hade helt enkelt inte fattat att vi skulle vara där klockan ett. Hur som helst hann vi och vi kom till och med först av alla och hann ta ett varv på Pekinghörnan där vi skulle hålla mötet i den fina paviljongen. Det slutade med att jag kom hem med en jättefin tekopp och lite annat smått och gott. Missa inte Pekinghörnan om ni har vägarna förbi Laxne!

Sedan hem igen, handla och fixa middag. Nu har jag lovat Nike att vi ska plantera om lite tomater och annat som börjat trängas i sålådorna så det är bara att ta på sig planteringshandskarna och sätta igång misstänker jag :-)

Inga kommentarer: