tisdag 18 maj 2010

Nu vänder det

Imorgon har det gått en vecka efter senaste behandlingen och då brukar det vända till det bättre. Någonstans har jag läst att behandlingarna blir slitigare för varje gång, men jag måste nog säga att det möjligen varit lite olika efter de tre behandlingar jag fått, men inte värre åtminstone.

Efter första behandlingen var tröttheten det största problemet. Efter andra behandlingen var det blåsig/svampig mun. Nu efter tredje behandlingen är det värken som varit det värsta. Ingen gång har jag haft minsta illamående, det är jag väldigt, väldigt tacksam för.

Dagens värsta har annars varit pollenchocken. Snoret droppar som om näsan var en läckande kran. Jag nyser och nyser och nyser. Det har dock inte hindrat mig från att vara ute i det underbara vädret idag. Efter kosläppet åkte vi in till Gnesta och åt lunch på Gnesta Wokhus. Har inte varit där sedan de bytte ägare, blev positivt överraskad - maten var klart godkänd.

Sedan lät vi oss glatt ruineras på Gnestas dyraste mataffär Hemköp Stopp. Just det, Hemköp Stopp är verkligen rätt namn, maken till hutlösa matpriser får man leta efter. Stopp, stanna, tänk efter innan du träder in genom portarna. Dock var jag på jakt efter en del skumma ingredienser till kvällens middag som inte gick att hitta på ICA Jarbells i Björnlunda, så vad skulle vi göra?

Kvällens middag blev sedan en rätt ur Gröna Recept för godare mat som Tomas hade med sig från kongressen. Tomat- och koriandersoppa blev det. Gott tyckte jag. Ointressant tyckte Nike som åt macka istället. Starkt tyckte Tomas. Nästa gång ska vi nog testa rödbetsbiffar. Eller svartrotssoppa med rökta räkor.

Sedan fick jag någon sorts energiboost av något slag. Kanske var det den starka soppan. Jag fixade i trädgården och städade på altanen. Nu sitter jag och hoppas på fint väder imorgon bitti. Riktigt varmt så det går att äta frukost ute. Det vore grejer det. Tyvärr verkar det som om det ska regna och vara ganska kallt. Jag kanske sitter där i fleecetröja och raggsockor ändå och dricker varm choklad eller nåt.

Inga kommentarer: