tisdag 18 maj 2010

Nu är kossorna ute


Idag på morgonen bevistade vi årets ko-släpp på en gård som heter Smedsta som ligger precis utanför Björnlunda. Korna var ystra och glada men lite förvånade tror jag när de kom ut, nästan som om de inte trodde att det var sant :-). Lite bilder på de glada korna blev det i alla fall! Fast på bilden ovan ser ni Nike efter att ha stuckit in huvudet i lagårn. Hm... man kan ju tro att hon är stadsbarn och inte bor bara ett par kilometer bort...






Ja kalvarna var inte med ute i hagen, de går för sig själva. De är så söta och finns det något som går upp mot att bli slickad på handen av en sträv kalv-tunga? Nike var lite rädd för dem i alla fall, de var lite väl sociala tror jag.

Höns finns det på gården också. Jag vågade gå in i hönshuset fast jag lider av lite lätt fågelskräck...

1 kommentar:

Mustardseed sa...

Vilka härliga bilder! Jag har tänkt flera år att vi skulle åka och titta åp när korna släpps på bete, men det har aldrig blivit av... Det ser mysigt ut!