lördag 8 maj 2010

Regnig lördag

Inte många knop här inte. Jag mår lite bättre men är fortfarande påverkad av förkylningen och rätt andfådd. Börjar inse faran med att inte hålla sig helt isolerad från folk. Men hur skulle det se ut? Det går ju inte att sluta att leva heller. Jag får dras med sånt här helt enkelt, jag har ju trots allt inte blivit så väldigt sjuk, även om det är jobbigt att inte fungera helt fysiskt också. Smällar man får ta helt enkelt.

Ikväll serveras vegetarisk lasagne med getost i det spenatska hemmet. Receptet finns här för den som blir nyfiken.

Imorgon får vi väl se om jag orkar med knytte eller om jag ska nöja mig med att "bara" gå på miljöpartiets medlemsmöte på Pekinghörnan i Laxne. Jag tycker att det är så bra och roligt att även vi i miljöpartiet i Gnesta har fått rull på medlemsmötena och vad det verkar som en bra mötesstruktur. Det behövs när man växer och vi växer ju så det knakar just nu! Bland de viktigaste uppgifterna vi har är att se till att nya medlemmar trivs hos oss och stannar kvar och blir aktiva och att ännu fler aktiva kommer till. Vi lyckas ju helt uppenbart värva en hel del medlemmar men hittills har inte så många dykt upp på våra möten, nu verkar det som om det är flera på gång och det är fantastiskt kul! Då kan jag vara sjuk med gott samvete ;-). Nej skämt å sido, jag är ganska säker på att vi kommer att göra ett kanonval i höst. Vi behöver dels fler aktiva redan nu - och även för framtiden.

Klockan 15-16 är det som gäller imorgon. Och Pekinghörnan i Laxne är platsen som sagt. Välkomna!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Tar de blodprover och räknar vita blodkroppar regelbundet?
Innan man hade ställt in min immunsuppressiva medicin hände det alltsom ofta att min blodstatus hamnade i ankelhöjd.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Ja de kollar inför varje behandling i alla fall. Sist var det OK, annars blir det ingen medicin. Så var tredje vecka kollas jag åtminstone.

Jag tycker nog ändå att jag klarat mig rätt bra, det här är den första förkylning jag åker på sen jag började med cellgifterna för nästan 6 veckor sedan. Och då har jag en emellanåt rätt snorig treåring som bor här hemma :D. Nu har hon och morfar varit förkylda också så det var väl inte så konstigt att jag drabbades.