torsdag 3 juni 2010

Dagens bra då

Bilden lånade jag av Peter Giger/Flickr CC

Försöker programmera om min bittra och förgrymmade hjärna och tänka på bra saker istället.

  1. Idag tog Tomas fram poolen som vi köpte för ett tag sedan. Nike blev alldeles överlycklig och hävdade bestämt att det var den finaste pool hon någonsin sett och att hon älskade den. Sen hoppade hon glatt i vattnet som nyss var ispolat från kallvattenkranen på utsidan av huset. Blev alldeles röd i skinnet av kylan förutom på de kroppsdelar som hon höll över vattnet. Där blev hon myggbiten istället.
  2. Molly ringde och rapporterade att hon kanske fått slag på en lägenhet samt att hon planerar att fira midsommar hemma med oss. OK Molly min lilla sockerpulla, om du nu inte vill supa med polarna som kids i din ålder brukar göra på midsommar så är du hjärtligt välkommen hem till mamma & co.
  3. Jag bakar bröd just nu. Det doftar underbart gott.
  4. Ni är så många fina, underbara och fantastiska människor som finns där ute. Ni väger upp allt det mörka, deppiga och jobbiga tusenfalt med era fina ord och gester. Fast jag inte träffat många av er så uppskattar jag er oerhört mycket, det kan inte sägas nog många gånger!
  5. Bilskrället vi ska sälja har fotograferats, jag har redigerat bilderna och lagt ut annons. Nu hoppas vi bara att nån ringer och vill ha den lilla pärlan också (sa jag skrälle förut? Kan jag väl aldrig ha menat).
  6. Det växer så det knakar i trädgården. Till och med min lilla pion som jag satte som en ynklig stickling förra året har kommit upp. Jag trodde den dött min fina rosa pion men här om dagen tittade den faktiskt upp. Och sniglarna verkar inte gilla den! Det måste bli fler pioner i rabatterna, de är så vackra och om sniglarna inte vill ha dem så gillar jag dem extra mycket. På framsidan kommer det nu massor av aklejor jag tog som frö från Bönhuset. Lila och rosa och vita lite blandat har jag för mig att det var. Ni som vill ha från från de runda bollarna får gärna från aklejorna och gullvivorna också när de blommat över. De är väldigt lättsådda och behöver ingen skötsel, de bara sprider sig :-).
  7. Jag mådde toppenbra på förmiddagen idag i alla fall. Faktiskt riktigt riktigt bra.
  8. Det är sommar ute. Varmt och skönt. På riktigt.
  9. På lördag ska jag och Tomas äta gott på Matbaren. Inte dumt alls, inte dumt alls.
  10. Jag håller på att sticka ett par riktigt fina vantar. Kanske lite fel årstid men vantar var vad jag ville sticka så då gjorde jag det. De blir nog klara lagom till i vinter ;-)

6 kommentarer:

Lisbet sa...

Jag beundrar dej så otroligt mycket, du lyckades få ihop en massa "braiga" saker idag ändå.
Kramar!

ps. jag vill gärna ha fröer av akleja och gullviva med, jag har massor av aklejor här men endast blå, köpte olika färger förra året men dom syns inte till. ds

Kajsa Bergman Fällén sa...

Det kommer så småningom!

Sara T sa...

Matbaren är riktigt bra! Hoppas ni får en toppenkväll!

Tullan sa...

Ja, det är ju precis så där man ska göra - att försöka plocka fram det positiva och fokusera på det. Det är inte alltid det går men emellanåt när man lyckas så kan allt faktiskt kännas riktigt okej för en stund.
"Vi hade i alla fall tur med vädret" liksom :-)

Anonym sa...

Hej Kajsa! Läser din blogg med fniss,"jajustdethum" och "menvafanindignation" (över tingens jävlighet. Fick också BC-diagnos i mars ochhåret rasar. Behandling 2 på torsdag. Har i år upptäckt de runda lila bollarna...Så fina!! Vill väldigt gärna ha frön, men hur...Har du en mejl jag kan skicka adressen på ?
Hoppas gör NInni

Kajsa Bergman Fällén sa...

Hej Ninni! - Maila mig på kajsabefa@yahoo.se så kommer frön när det är dags. Det blir nog också ett upprop till här på bloggen innan jag skickar så vet du att det är på gång. Det är inte riktigt dags än för fröskörd :)