fredag 4 juni 2010

Godmorgon




Vaknar stel som en nittioåring. Eller åtminstone som jag tror att en nittioåring känner sig när hon vaknar på morgonen. Inte helt smidig. Proppar i mig ibuprofen mot värken, yoghurt för halsbränna och munproblem och en kopp te bara för att det är gott. Sen tar jag en nybakad smörgås med ost, bara för att det är gott det också.

Ska försöka vara ute i solen idag och skrota runt lite i trädgården. Värmen och att röra på sig hjälper lite mot värken tror jag. Kanske ska jag inviga min nya bikinitop? Tur att jag fick ha cancerpatten kvar så jag kan använda den :-D. Inget ont som inte har något gott med sig brukar man väl säga.

Glömde en grej på positiva listan igår: TELIA. Ja ni läste rätt, Telia platsar. Men det kändes så ofattbart tror jag när jag satte ihop listan att jag förträngde det. Jag har nämligen haft ett mobilt bredband hos Telia. På den tiden jag jobbade använde jag det för att ha på väg till och från jobbet, för att kunna jobba lite på tåget tills min chef sa att det fick jag inte göra, tänk om alla gjorde det, hur skulle det se ut! Well well, sen använde jag det mest på landet och så har det blivit liggande när vi inte varit där så mycket. 99 kr i månaden kändes inte som någon betungande kostnad för några månader sen, men nu är det pengar som behövs till annat.

Sagt och gjort, jag ringde Telia. Jovisst det gick att säga upp, jag hade tre månaders uppsägningstid MEN om jag valde att göra om kortet till ett kontantkort gick det bra att säga upp det utan uppsägningstid. Jag behövde inte säga upp kontantkortet, om jag använder det kostar det 29 kr dygnet och om jag inte använt det på ett år så slutar det bara gälla.

Det upplyste Telia-damen så snällt och vänligt om. Trots att de inte kommer att tjäna en krona på det, bara förlora 300 kr. Jag har redan ett annat kontantkort som jag kan använda om vi åker till landet eller så. Det är kundservice det!

2 kommentarer:

Telia Kundservice sa...

Hej!

Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.

Vad roligt att läsa att du är nöjd över vår Kundservice!

Det är kul att höra att min kollega lyckades behålla dig som nöjd kund trots att du ville säga upp ditt mobila bredband. Förhoppningsvis så hittar du något användningsområde för ditt nya refillkort också.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Kajsa Bergman Fällén sa...

Telia och Susanne, jag är imponerad :-). Snyggt jobbat!