måndag 14 juni 2010

På lördag är det äntligen över


Prinsessbröllopshysterin når nya svindlande höjder i media idag. Jag. Står. Inte. Ut. Det går inte att slå på varken teve eller radio eller öppna en pappers- eller webbupplaga av en tidning utan att överösas av fullkomligt meningslös och irriterande bröllopsinfo.

"Fem dagar kvar" hojtade någon upphetsat nyss på teve. Tills man äntligen slipper eländet, tänker jag, sur och bitter som jag är. Eller normal kanske. Kan det inte vara nån måtta på det här eländet?

Just nu vet jag faktiskt inte vad som är mest irriterande och smärtsamt - bröllopshysterin eller den stora feta blåsan jag har innanför läppen som gör ont och får mig att se ut som om jag gjort nån sorts läppförstoring - på halva överläppen.

5 kommentarer:

Jessica sa...

Du.Är.Inte.Ensam. :)
Det är helt fruktansvärt.
Jag bråkade med M i ica-affären för några veckor sedan när han helt oförhappandes sådär la ner en Tarragona-chokladkaka från cloetta (som nu förvandlats till en del av deras "bröllopsserie"). Aldrig i min kofot att den kommer ovanför hemmets tröskel. Han bytte snällt.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Här hemma är bröllopskaffet Tomas köpte inte slut än. Tur att jag dricker espressokaffe annars hade jag känt mig förgiftad :D

Ponder sa...

Ha ha, jag är så off att jag först inte förstår vad de pratar om när de vräker ur sig sånna där saker på TV. :D På samma sätt lyckas jag bläddra förbi bröllopstramset i tidningen varje morgon. Du kanske skulle låna mina brillor? ;)

Hoppas blåsan försvinner minst lika snart som bröllopet.

Markattan sa...

Tur att in sessan drabbats av halv läppförstoring, hur skulle det se ut liksom?

Jag håller med dig men jag hinner inte läsa eller titta så jag drabbas lindrigt.

Vad gör du på lördag?

Markattan

Kajsa Bergman Fällén sa...

Ponder - skicka glasögonen SNABBT :D

Markattan - det värst är att jag säkert kommer fastna framför teven ändå. Nyfikenheten på vad folk har på sig kommer att ta överhanden! *skäms lite*