tisdag 6 juli 2010

En snabbvisit i stugan

Vi har en liten skruttig stuga i Dalarna som vi åkte till jämt och ständigt så länge vi bodde i lägenhet. Numera har vi inte riktigt samma behov känns det som, men ibland åker vi dit i alla fall och får lite miljöombyte.

Gräsmattan var vildvuxen som sjuttsicken när vi kom upp. Blåklockor i massor!


Sen blev det lite äventyr med gräsklipparen och städning av råttbajs. Eller OK musbajs. Det var inte så mycket, det var nog bara någon ensam liten stackare som varit inne i vinter. En stackars fladdermus hade råkat förirra sig in också och kom inte ut igen utan låg död i en hink.

Vi hann med att hälsa på Anna och Conny och titta på deras jättefina nya hus också, hur gulligt som helst! Och så blev det lite utflykter till Kupolen där vi fyndade lite på REAn. Vinterkläder och sånt. Det är trist att köpa vinterkläder i juli men väldigt ekonomiskt :D.

Det finns vissa planer på att bygga om den lilla stugan under nästa år. Köket ska halveras och bli arbetskök och matrummet och halva köket blir två sovrum istället. Vi får se. I så fall ska den furufestliga våningssängen som nu finns i vardagsrummets/sovrummets ena hörn bort. Jag kommer inte sakna den. Men Nike tycker den är rolig i alla fall, hon påstår att det är en "tripp-trapp-säng". På bilden sitter hon och sjunger en sång i tripp-trapp-sängen och är iförd ett av reafynden. OK det var inget vinterplagg men söt ändå.


Idag styrde vi kosan hemåt igen. Jag hade fått två paket i postlådan. Ett paket från England med Sugru och ett paket från ett ställe där de tillverkar sexiga hudfärgade stödhandskar och -ärmar. Ja kolla på bilden bara så får ni se hur fint jag kan klä min högra hand. Nu blir ni avundsjuka va? ;-) Ärmen hade dock inte kommit men det kanske är bra att börja öva lite med handen.

Sugru och handske var svårt att kombinera dock. Mitt första sugru-hack blir att laga och förbättra en virknål. Vänta bara ska ni få se (hoppas jag).

4 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Så mysig Tripp trapp säng, lite synd att ta bort den;-)
Ser mysigt ut med blåklockor i gräsmattan.

Kan bara tänka mej med dina färdigheter att nya handsken kommer bli jättefin, ser fram emot en bild. Inte kul att behöva ha sån på hand och arm men jag tror det kommer kännas bra iallafall.
Nu kallar sängen igen...
Kram!

Anonym sa...

Hej! Hi hi...Kupolen är min "kvartersbutik"...Är handsken och "armen" pga lymfan eller vad? F´låt min nyfikenhet. Själv får jag min 3dje behandling i morgon...Läser din blogg med stor behållning!/Ninni utan blogg

Kajsa Bergman Fällén sa...

Lisbet - handsken är faktiskt riktigt skön nu när jag börjav vänja mig! Men jag är ju en sån som gillar att ha stödstrumpor på mig också :-)

Ninni - aaah, vi skulle tagit en fika förstås!

Ja, handsken och ärmen är pga lymfan, jag har ju kvar den med cancer i och allt och kommer fortsätta ha, och lymfkörteln verkar pga att den är påverkad inte funka så bra, armen är svullen helt enkelt. Därför "stödstrumpa"

Anonym sa...

Fika nästa gång !! Mej har de tagit 12 körtlar på varav sex hade skit i sig....jag kanske får pynta mej med en sån där fin handske så småningom jag med!/ Ninni