fredag 6 augusti 2010

Inga muskler här inte


Kvinnan utan muskler det är jag det. Känns det som. Jag har aldrig varit så klen som jag är nu och då har jag aldrig varit särskilt stark ens. Jag har helt enkelt ingen kraft i musklerna längre! Det här har blivit värre och värre för varje behandling. Ett tag var jag hurtig och promenerade ganska långa promenader, men jag pallar inte längre. Jag blir alldeles för trött, kroppen orkar ingenting. Samma sak med händer och fingrar osv, jag kan knappt öppna ett mjölkpaket. Total muskelkoma!

Jag antar att det kanske blir bättre så småningom. Vet inte hur många gånger jag tänker på det varje dag men - det är bara en enda behandling kvar. En enda. Den sista. Fifan vad skönt att slippa cellgifterna, även om jag älskar dem på samma gång, djupt och innerligt.

Lyckligtvis klarar jag det vardagliga, men det kostar på känner jag ju. Kroppen hänger helt enkelt inte riktigt med. Det är i och för sig värst precis efter en behandling som nu, och det blir lite bättre efter den där helvetiska veckan, men jag märker som sagt att det blir svårare att återhämta sig efter varje gång. Men det är väl så det är. Sista behandlingen som sagt. Snart.

Imorgon blir det Lådbilslandet. Nike får väl skjutsa mig i leksaksambulansen om inte benen bär :-D.

3 kommentarer:

Tullan sa...

Ja, det är precis likadant här - total avsaknad av muskler och kraft. Nu fick jag ju sista cytostatikan i slutat av maj och jag mår toppenbra förutom att jag fick falsk ischias (troligen) bara några dagar efter att jag började jobba för ett par veckor sedan. Kroppen är så klen, så klen. Men det är underbart skönt att slippa den förlamande tröttheten! Snart är du också där. Dessutom är det så roligt att ha börjat jobba igen, att få vara normal i det avseendet.
Kram!

Kajsa Bergman Fällén sa...

Åh vad roligt att höra av dig Tullan, jag tänker på dig ofta ska du veta och på hur det går för dig!

Kram!

Tullan sa...

Och jag läser ofta här hos dig men kommenterar oftast inte :-)
Det går riktigt bra för mig nu när jag tagit mig ur cyto-dimman. Min senaste röntgen (efter sex kurer cyto) visade ytterligare förbättring och metastaserna hade krympt ihop ännu mer. Så skönt. Hoppas på lika bra resultat för dig!