onsdag 11 augusti 2010

Resfeber!


I natt drömde jag att jag glömt att packa till SSWC och bussen skulle gå om fem minuter. Jag sprang till bussen och bad dem vänta lite till men jag vet inte riktigt hur det slutade, allt var så dröm-rörigt och komplicerat.

Hur som helst har packandet börjat på riktigt här hemma. Tomas packade tält, presenning och liggunderlag väldigt finurligt och dessutom hängde han ut sovsäcken på vädring. Idag blev det en sväng till Södertälje för att köpa lite viktiga grejer. Man vill ju inte vara en oproffsig campare. Liquisole ifall tältet skulle börja läcka, en verkligt snajdig ficklampa som alla kommer att avundas mig samt lite strumpor eftersom alla mina visade sig ha hål eller sakna kompis.

Nu har jag, förutom detta, packat silvertejp, schwezisk armékniv, omeprazol, allergimedicin och Ipren. Tomas tyckte jag skulle ta med mig en burk Betapred så jag kunde pigga upp mig lite. Jag vet inte jag. NATURLIGTVIS är kortison inte tänkt att användas på det viset :D. Men kanske ska jag ta med den i alla fall ifall nån blir biten av en orm eller nåt? Känner mig nästan som en riktig scout. Med en vinflarra i ryggan.

Har varit på vårdcentralen en sväng också och tagit prov inför röntgen om ett par veckor. Njurarna ska tydligen testas inför en sådan, var tredje månad åtminstone. Känner mig lite som stammis på lab, men de är alltid väldigt trevliga så vad gör väl det?

På bilden ser ni mitt mug shot från förra årets SSWC. Jag kan bara konstatera att jag hade mer hår och mer rynkor. En bra grej med kortisonet är ändå att rynkorna faktiskt försvinner litegrann. Man blir både rynkfri och pigg, ni ser vilken dundermedicin det är! Betapred = kortison för den som undrar.

2 kommentarer:

- - - sa...

Ha så superkul :)

Inger sa...

Ha det skitskoj. Hälsa Frida och Janne! Och alla andra. :-)