tisdag 10 augusti 2010

Tror jag just fick nån sorts uppenbarelse


Jag laddar ner alla sommarprogram och lyssnar på dem i min iPhone. Idag höll jag på med att rita mönster och klippa ut medan jag förstrött bläddrade bland programmen och insåg att jag kommit fram till en Tina Jansson. Sa mig inte mycket men jag gav henne en chans. Jag är ganska kräsen så ofta slutar jag lyssna efter fem minuter, men Tina hade mig fast från första fem sekunderna snarare. Hon berättade om hur hon lever med sin sjukdom, ALS och maken till livsglädje och fantastisk syn på livet har jag aldrig träffat på vad jag kan minnas. Jag blev glad inifrån och ut, vilken människa! Så klok och inspirerande och full av liv, det borde man väl inte vara när man är sjuk? Men Tina Jansson är definitivt. Ett alldeles underbart program, missa det inte. Och här hittar ni hennes blogg, missa inte den heller.

Inga kommentarer: