torsdag 30 september 2010

Ett halvår har gått


Idag är det att halvår sedan jag fick diagnosen. Då visste jag inte hur länge jag skulle få leva. Handlade det om dagar, månader, år? Ett halvår blev det i alla fall, så mycket vet vi :-). För tillfället mår jag helt OK och sist jag fick något besked var det ju bra. Om knappt en månad är de dags för röntgen igen och sedan någon vecka senare ska jag träffa doktorn. Just nu får jag endast antikroppar och inte några cellgifter så lite läskigt känns det, samtidigt som det är skönt att slippa alla biverkningar.

Ett halvår har passerat, fyllt av oro, mediciner, undersökningar, väntan. Men också ett halvår med hopp, glädje, kärlek och lycka. Våren kom och gick, sommaren kom och gick och nu är det höst, snart vinter faktiskt. Vi har firat Tomas och Mollys födelsedagar och snart är det min och Nikes tur (vi fyller dessutom på samma dag). Julen närmar sig med stormsteg och förhoppningsvis får vi en lagom snöig och lagom kall vinter. Och så blir det vår igen. Jag hoppas jag får hänga med några varv till.

2 kommentarer:

Sabina sa...

om jag får bestämma så ska du hänga med en j#vla massa varv till! :)


ninjakramar och värme.

Lisbet Lindell sa...

Du ska såklart vara med en massa massa varv till, det bestämmer vi!!
Jag är så glad över att du mår så pass bra och hoppas du ska göra det läääääänge till!

Kram Lisbet